17 december 2010

Årets julkort

Det julpysslades in i det sista inför julafton. Även om inte alla julkort utgick från traditionella julpapper och rött glitter känns det ändå som det är dags att avsluta den här pysselhögtiden. Jag börjar med några av de julkort som postades till nära och kära i år.



Efter en inspirationskväll hos TerésPysselskafferiet häromveckan var jag redo att leka med mina distresser. Stämplarna är Julhälsningar från Inkido och Järnek från Slöjddetaljer. Jag har färgat in ljust papper med Distress Ink i färgen Forest Moss och färglagt bladen med vattenpensel. Bären har fått röda glitterduttar.




Inkidos Vinterkollage i grå toner, med rivna kanter och blommor med glitter.





Inkidos Härlig är jorden med lila julpapper, blommor och spets.





Otraditionella julfärger, men svart och rosa funkar alltid!





Trappkort tyckte jag om att göra ett tag i höstas så det blev ett par av dem också.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar