2 januari 2011

xx alster innan nästa shoppingtur?

Jag har på flera håll sett pysslare som utmanar sig själva under mottot 100 alster innan nästa shoppingtur. Och det var ju det där med mitt pappersberoende... Jag misstänker att om jag gjorde 100 kort skulle det bara nagga lite grann i kanten på min samling av mönstrade papper. Tyvärr har man som papperspysslare en förmåga att köpa på sig mer än man gör åt.

Så vitt jag har förstått det är det visst AnnaAnna (som för övrigt har en blogg sprängfylld med inspiration för papperspysslare) som har dragit igång idén. Här har hon skrivit om sina funderingar kring utmaningen på Svensk Scrapbookings forum.


Man är fri att sätta sina egna regler, men grundtanken är att man ska utmana sig själv att göra ett visst antal alster utan att köpa på sig nya mönstrade papper eller dekorationer. Tyvärr känner jag igen mig när hon skriver att man ofta har särskilt fina dekorationer liggande, som aldrig blir använda för att man väntar på det där alldeles, alldeles speciella tillfället. Jättetokigt!


För att hindra mig själv ifrån att tokshoppa mer än jag egentligen behöver bland alla vårpapper som snart kommer funderar jag på att köra en testomgång. Men att sätta 100 alster som gräns vore bara dumt. Jag har ingen uppfattning om hur snabbt jag pysslar under arbetsveckorna. Nu är julledigheten slut och pysseltempot kommer att mattas av, 100 alster skulle ta låång tid. En gräns på 20-25 alster kanske? Jag tror att jag ska klura lite på de regler jag ska försöka hålla mig till... Det fina (och svåra) är ju att jag får sätta dem själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar