2 mars 2011

Kort med embossat blomstermotiv



Arkivet Papper och Design:s blogg såg jag för ett par veckor sedan ett rosa blomkort, vilket de kallade "världens enklaste kort". Tekniken verkade kul och smidig, så jag bestämde mig för att låna idén och testa själv. Kortet gick verkligen snabbt att färdigställa, samtidigt som jag fick leka lite med embossing och distresser!


Jag har stämplat en större stämpel ur Panduros set Rosenbuske på vitt akvarellpapper. Efter att ha embossat motivet med klart embossing-pulver färgade jag pappret med Distress Ink Victorian Velvet, vilket fäste på pappret men inte på motivet. Eftersom mitt valda stämpelmotiv har "fyllda" blommor och blad, istället för enbart konturer, blir själva motivet svårt att urskilja på kortet men jag blev ändå nöjd med helhetseffekten.


Bild från panduro.se
  Det här var alster 17 utav 25.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar